Donnerstag, 21. Februar 2013

klippe og klistre i glas.

For et par weekender siden kom dagen som jeg havde set frem til længe. GLASKURSUS ! Min mor har deltaget flere gange og tænkte egentligt det er da meget flot, men hvad skulle jeg dog lave, hvis jeg tog med? gider jo heller ikke bare lave noget bare for at lave det. Da vi kørte der ud anede jeg ikke hvad jeg skulle lave, nok også mest fordi jeg ikke forstod hvordan man sådan kunne klippe og klistre i glas :O 
Men det fik jeg hurtigt syn for og så poppede ideerne jo frem. 

Mit første projekt blev en lysestage. Helt kvadratisk med plads til 4 fyrfadslys. Havde sådan lidt en idee om den skulle have form som "evighedsstagen" 
Trekanterne er lavet af små glasstænger som man bare kunne knække i den længde man skulle bruge og lime fast. Siderne har jeg også selv skåret til i den størrelse som jeg skulle bruge. Ret simpel men gav en god feeling af hvad man kunne gøre og for at finde teknikken med at klippe og skære i glasset. 



2. projekt blev til en ugle og crazy bird. Her skulle jeg virkelig til at klippe og klistre. Man kan kun skære lige, så for at få alle de her runde stykker kræver det altså at man klipper det rundt. Det sjove er selvom det ser ret kantet ud, så bliver det flot glat når det bliver brændt. 


Næsten alle havde lavet ugler - de andre lavede dem med streger på maven, men i mit hoved har en ugle altså en rund cirkel med lidt spild. 


Datoen for det næste kursus er allerede sat og jeg GLÆDER mig!!!
Der kommer billeder af det færdige resultat når jeg en dag lige får taget mig sammen ;) 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen